Kwestionariusz objawowy S-III. (Polish)

Item request has been placed! ×
Item request cannot be made. ×
loading   Processing Request
  • Additional Information
    • Alternate Title:
      Symptome-Fragebogen S-III. (German)
      Symptom checklist S-III. (English)
      Le questionnaire des symptômes S-III (symptômes checklist S-III). (French)
    • Abstract:
      Aim. Symptom checklists enable clinicians and researchers to quickly estimate the probability of neurotic disorder presence. To pursue this goal, they should include a possibly limited number of items, describing symptoms most prevalent in the disordered population. Fluctuations in that prevalence force researchers to prepare new variants of checklists every few years, therefore the next (current) version of the checklist "S" for screening has been prepared. Method. The Symptom checklist S-III includes items regarding occurrence and intensity of 82 symptoms, chosen according to their highest prevalence in 1872 patients diagnosed before admission to psychotherapy in the years 2004-2008, because of neurotic disorders. There is the "truthfulness scale" included in the checklist, which enables an estimation of reliability of answers. Norms are calculated in the groups of 301 non-patients and 508 patients before admission to psychotherapy in 2009-2010. Results. The cutoff point between Global Symptom Levels (OWK) in the nonclinical population and patients before admission to psychotherapy is estimated, and the value of 146 points for both men and women is suggested. Conclusions. Symptom checklist S-III has satisfactory psychometric properties and can be applied in a quick diagnosis of neurotic disorders occurrence. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
    • Abstract:
      Objectif. Les questionnaires des symptômes facilitant la définition rapide de la probabilité de la présence des troubles névrotiques doivent se composer du nombre restreint des items se liant avec les symptômes les plus fréquents. Les changements de cette fréquence exigent la création des versions nouvelles de ces questionnaires durant les dernières quelques années, donc on en élabore une nouvelle version « S ». Méthode. On choisit 82 symptômes les plus fréquents dans la population de 1872 personnes diagnostiquées, à cause des troubles névrotiques, avant leurs thérapies durant les années 2005-2008. En répétant 5 questions concernant l'intensité et la fréquence de ces symptômes on crée « l'échelle de véracité », rendant possible l'estimation de la véracité des réponses. Les normes sont calculées pour le groupe de 301 personnes non traitées et 508 personnes traitées durant les années 2009-2010. Résultats. On définit la valeur limite de Global Symptôme Levels (OWK) qui sépare les résultats des personnes non traitées et ceux de personnes suivant ensuite leurs thérapies- on fixe cette norme pour les femmes et les hommes à 156 points. Conclusions. Ce questionnaire S-III a des caractéristiques psychométriques satisfaisantes et il. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
    • Abstract:
      Ziel. Symptome-Fragebögen ermöglichen eine schnelle Bestimmung der Wahrscheinlichkeit einer Nervenstörung, sie sollen aus einer kleinen Variablenzahl bestehen, die sich auf die am häufigsten auftretenden Symptome beziehen. Die Veränderungen dieser Häufigkeit erfordern die Bildung neuer Fragebögen-Variante in den Zeitabstand je einige Jahre, deshalb wurde eine folgende Version des Fragebogens „S" bearbeitet.Methode. Es wurden 82 Symptome ausgewählt, die am häufigsten in der Population unter den 1872 Personen auftraten, die bei ihnen vor dem Beginn der Behandlung wegen Nervenstörungen in den Jahren 2005-2008 diagnostiziert wurden. Man wiederholte 5 Fragen nach dem Auftreten und Intensität der Symptome und bildete damit die „Reliabilitätsskala", die die Reliabilität der Antworten beurteilt. Die Normalisierung wurde im Bezug auf die Gruppe der 301 nicht-behandelten Personen und 508 Personen durchgeführt, die sich zur Behandlung in den Jahren 2009-2010 gemeldet hatten.Ergebnisse. Man schätzte den Grenzwert, der den Allgemeinen Wert des Fragebogens der nicht behandelten Personen von den sich zur Behandlung meldenden unterscheidet (Cut-Off). Man nahm die Normgrenze für Frauen und Männer bei 146 Punkten. Schlussfolgerungen. Der S-III Fragebogen hat zufriedenstellende psychometrische Merkmale und kann zur schnellen Verifizierung der Nervenstörungen angewandt werden. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
    • Abstract:
      Copyright of Psychiatria Polska is the property of Editorial Committee of Polish Psychiatric Association and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)