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Komplizierte Harnröhrenrekonstruktionen bei Erwachsenen und Kindern. (German)
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- Additional Information
- Alternate Title:
Urethral reconstruction in the adult and in infant and young male patients. (English)
- Abstract:
The urethral reconstruction is a challenge in the adult, but even more in infant and young male patients. Good knowledge of the anatomy of the penis (blood supply and the course of the nerve fibers) with the availability of microsurgery suturing and instruments improved the outcome significantly. The growing knowledge opened the possibility to reconstruct complicate strictures with grafts. The buccal mucosa flap is one of those improvements, which made a tremendous impact to have a successful outcome. Recently we looked into the outcome of urethral reconstruction of long urethral strictures by using a buccal mucosa only flap. We used a modified technique for hypospadias repair to reconstruct coronar or subcoronar defects by meatal mobilization (MEMO). In cases with a long urethral stricture the success rate was over 90% with a mean follow up of 16 months. In all children the outcome with the MEMO-technique was successful without any major complication with a mean follow-up of 12.5 months. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
- Abstract:
Harnröhrenrekonstruktionen stellen bei Erwachsenen, jedoch bei Kindern und Jugendlichen umso mehr, eine Herausforderung an den Operateur dar. Exakte anatomische Kenntnisse (Blutversorgung des Penis und Verlauf der Nervenfasern) und die Handhabung von mikrochirurgischem Instrumentarium und Gebrauch von feinem Nahtmaterial verbesserten die Ergebnisse signifikant. Zunehmende Kenntnisse eröffneten die Möglichkeit Harnröhrenstrikturen mit Transplantaten zu korrigieren. Wangenschleimhaut, derzeit die Schleimhaut der Wahl, führte zu einer deutlichen Verbesserung der Resultate. In einer Studie kontrollierten wir unsere Ergebnisse von längerstreckigen, bulbären Harnröhrenrekonstruktionen mit Verwendung von Wangenschleimhaut. Zur Korrektur von koronaren oder subkoronaren Hypospadieformen führten wir eine Modifikation der Meatusmobilisation (MEMO) durch. Bei den Patienten mit einer langstreckigen Harnröhrenstriktur berichten wir eine Erfolgsrate von 91% mit einem Follow-up von im Durchschnitt 16 Monaten. Bei keinem der Kinder, die mit der MEMO-Technik operiert wurden, trat eine Komplikation (z. B. Fistel) auf bei einem mittleren Follow-up von 12,5 Monaten. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
- Abstract:
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