[Conversion to outpatient treatment beyond the hybrid DRG-A view abroad].

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  • Author(s): Peters F;Peters F; Ritz JP; Ritz JP
  • Source:
    Chirurgie (Heidelberg, Germany) [Chirurgie (Heidelb)] 2024 Dec; Vol. 95 (12), pp. 984-989. Date of Electronic Publication: 2024 Sep 05.
  • Publication Type:
    English Abstract; Journal Article; Review
  • Language:
    German
  • Additional Information
    • Transliterated Title:
      Ambulantisierung jenseits der Hybrid-DRG – ein Blick ins Ausland.
    • Source:
      Publisher: Springer Medizin Country of Publication: Germany NLM ID: 9918383081906676 Publication Model: Print-Electronic Cited Medium: Internet ISSN: 2731-698X (Electronic) Linking ISSN: 27316971 NLM ISO Abbreviation: Chirurgie (Heidelb) Subsets: MEDLINE
    • Publication Information:
      Original Publication: [Heidelberg, Germany] : Springer Medizin, [2022]-
    • Subject Terms:
    • Abstract:
      Outpatient visceral surgery is still in its infancy in Germany. While hernia repair that can be performed on an outpatient basis is still being discussed in this country, larger visceral surgery procedures such as thyroidectomy, fundoplication, bariatric procedures and colorectal resection are increasingly being performed abroad on an outpatient basis or in a short inpatient setting (< 24 h). The USA is the pioneer of outpatient care. Due to the private sector character of the American health insurance system, structures were created that ensure seamless care for patients. Overall, a look abroad shows that outpatient surgical procedures are a promising development that can also be further promoted in Germany through appropriate measures and strategies.
      Competing Interests: Einhaltung ethischer Richtlinien. Interessenkonflikt: F. Peters und J.-P. Ritz geben an, dass kein Interessenkonflikt besteht. Für diesen Beitrag wurden von den Autor/-innen keine Studien an Menschen oder Tieren durchgeführt. Für die aufgeführten Studien gelten die jeweils dort angegebenen ethischen Richtlinien.
      (© 2024. The Author(s), under exclusive licence to Springer Medizin Verlag GmbH, ein Teil von Springer Nature.)
    • References:
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    • Contributed Indexing:
      Keywords: Bariatrics; Colorectal resections; Costs; USA; Visceral surgery
      Local Abstract: [Publisher, German] Die Ambulantisierung viszeralchirurgischer Eingriffe befindet sich in Deutschland noch in den Kinderschuhen. Während hierzulande noch über ambulant durchführbare Hernienversorgungen diskutiert wird, werden im Ausland zunehmend größere viszeralchirurgische Eingriffe wie Thyreoidektomien, Fundoplikationen, bariatrische Eingriffe und kolorektale Resektionen ambulant oder in einem kurzstationären Setting (< 24 h) durchgeführt. Vorreiter der Ambulantisierung ist vor allem die USA. Durch die privatwirtschaftliche Prägung des amerikanischen Versicherungssystems wurden dort Strukturen geschaffen, die eine lückenlose Versorgung der Patienten gewährleistet. Insgesamt zeigt der Blick ins Ausland, dass die Ambulantisierung chirurgischer Eingriffe eine vielversprechende Entwicklung darstellt, die durch geeignete Maßnahmen und Strategien auch in Deutschland weiter gefördert werden kann.
    • Publication Date:
      Date Created: 20240905 Date Completed: 20241125 Latest Revision: 20241125
    • Publication Date:
      20241126
    • Accession Number:
      10.1007/s00104-024-02166-y
    • Accession Number:
      39235630