Comparison of the efficacy and safety of tocilizumab, sarilumab, and olokizumab in patients with active rheumatoid arthritis: a network meta-analysis of randomized controlled trials.

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  • Author(s): Ho Lee Y;Ho Lee Y;Ho Lee Y; Gyu Song G; Gyu Song G
  • Source:
    Zeitschrift fur Rheumatologie [Z Rheumatol] 2024 Feb; Vol. 83 (Suppl 1), pp. 97-106. Date of Electronic Publication: 2023 Jan 06.
  • Publication Type:
    Meta-Analysis; Journal Article
  • Language:
    English
  • Additional Information
    • Transliterated Title:
      Vergleich der Wirksamkeit und Sicherheit von Tocilizumab, Sarilumab und Olokizumab bei Patienten mit aktiver rheumatoider Arthritis: Netzwerk-Metaanalyse von randomisierten kontrollierten Studien.
    • Source:
      Publisher: Springer Country of Publication: Germany NLM ID: 0414162 Publication Model: Print-Electronic Cited Medium: Internet ISSN: 1435-1250 (Electronic) Linking ISSN: 03401855 NLM ISO Abbreviation: Z Rheumatol Subsets: MEDLINE
    • Publication Information:
      Publication: 2006- : Heidelberg : Springer
      Original Publication: Darmstadt, Steinkopff.
    • Subject Terms:
    • Abstract:
      Objective: This study compared the relative efficacy and safety of olokizumab, tocilizumab, and sarilumab in rheumatoid arthritis (RA) patients who were intolerant or responding inadequately to methotrexate (MTX).
      Methods: We performed a Bayesian network meta-analysis to combine direct and indirect evidence from randomized controlled trials (RCTs) to examine the efficacy and safety of olokizumab, tocilizumab, and sarilumab in RA patients who were intolerant or responding inadequately to MTX.
      Results: Six RCTs comprising 4439 patients met the inclusion criteria. Tocilizumab, sarilumab, olokizumab, and adalimumab treatments achieved a significant American College of Rheumatology 20% (ACR20) response rate compared with placebo. However, tocilizumab was associated with the most favorable surface area using the cumulative ranking curve (SUCRA) for the ACR20 response rate. The ranking probability based on the SUCRA indicated that tocilizumab treatment had the highest probability of providing the best ACR20 response rate, followed by sarilumab, olokizumab every 2 weeks (Q2W), olokizumab Q4W, adalimumab 40 mg, and placebo. The ACR50 and 70 response rates showed a distribution pattern similar to that of the ACR20 response rate. However, olokizumab Q4W had a higher ranking probability than olokizumab Q2W. The SUCRA rating showed that the placebo was the best intervention with the least adverse events (AEs) and withdrawal due to AEs, followed by interleukin‑6 inhibitors.
      Conclusion: Tocilizumab, sarilumab, and olokizumab are more effective than adalimumab and have similar efficacy and safety in RA patients with inadequate responses to MTX.
      (© 2023. The Author(s), under exclusive licence to Springer Medizin Verlag GmbH, ein Teil von Springer Nature.)
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    • Contributed Indexing:
      Keywords: Network meta-analysis; Olokizumab; Rheumatoid arthritis; Sarilumab; Tocilizumab
      Local Abstract: [Publisher, German] ZIEL: In der vorliegenden Studie wurde die relative Wirksamkeit und Sicherheit von Olokizumab, Tocilizumab und Sarilumab bei Patienten mit rheumatoider Arthritis (RA) verglichen, bei denen eine Unverträglichkeit und unzureichende Therapieantwort auf Methotrexat (MTX) bestand. [Publisher, German] Es wurde eine Bayes-Netzwerk-Metaanalyse durchgeführt, um direkte und indirekte Evidenz aus randomisierten kontrollierten Studien (RCT) für die Untersuchung der Wirksamkeit und Sicherheit von Olokizumab, Tocilizumab und Sarilumab bei RA-Patienten zu kombinieren, bei denen eine Unverträglichkeit und unzureichende Therapieantwort auf Methotrexat (MTX) bestand. [Publisher, German] Die Einschlusskriterien wurden von 6 RCT mit 4439 Patienten erfüllt. Unter Therapie mit Tocilizumab, Sarilumab, Olokizumab und Adalimumab wurde eine signifikante ACR20-Responserate (American College of Rheumatology 20 %) im Vergleich mit Placebo erzielt. Jedoch ging Tocilizumab mit der günstigsten SUCRA („surface area using the cumulative ranking curve“) für die ACR20-Responserate einher. Die Rankingwahrscheinlichkeit auf Grundlage der SUCRA zeigte, dass die Therapie mit Tocilizumab die höchste Wahrscheinlichkeit für die beste ACR20-Responserate aufwies, es folgten Sarilumab, Olokizumab alle 2 Wochen (Q2W), Olokizumab Q4W, Adalimumab 40 mg und Placebo. Die ACR50- und ACR70-Responseraten wiesen ein Verteilungsmuster auf, das dem der ACR20-Responserate ähnlich war. Allerdings bestand für Olokizumab Q4W eine höhere Rankingwahrscheinlichkeit als für Olokizumab Q2W. Das SUCRA-Rating ergab, dass Placebo die beste Intervention mit den wenigsten unerwünschten Ereignissen (AE) und Therapieabbruch aufgrund von AE war, es folgten Interleukin(IL)-6-Inhibitoren. [Publisher, German] Tocilizumab, Sarilumab und Olokizumab sind wirksamer als Adalimumab und weisen eine ähnliche Wirksamkeit und Sicherheit bei RA-Patienten mit unzureichender Therapieantwort auf MTX auf.
    • Accession Number:
      I031V2H011 (tocilizumab)
      PAI71R1D2W (olokizumab)
      NU90V55F8I (sarilumab)
      FYS6T7F842 (Adalimumab)
      0 (Antirheumatic Agents)
      YL5FZ2Y5U1 (Methotrexate)
      0 (Antibodies, Monoclonal, Humanized)
    • Publication Date:
      Date Created: 20230106 Date Completed: 20240221 Latest Revision: 20240221
    • Publication Date:
      20240221
    • Accession Number:
      10.1007/s00393-022-01315-0
    • Accession Number:
      36607422