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Immuntherapie bei Kopf-Hals-Karzinomen. (German)
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- Additional Information
- Alternate Title:
Immunotherapy in head and neck cancer. (English)
- Abstract:
The physiological immune response to malignant cells is based on the interaction of antigen-presenting cells, such as dendritic cells and macrophages, with T and B lymphocytes. CD8 effector and natural killer cells are primarily responsible for tumor cell lysis. Tumor cells exploit several mechanisms to influence the body's immune system and promote development and progress of solid head and neck malignancies. Via regulatory T cells, myeloid-derived suppressor cells, tumor-associated macrophages, and cancer-associated fibroblasts, tumor cells promote development of suppressive signaling pathways that enable tumor progression. Novel immune therapeutics aim to influence these signaling pathways. Current studies are investigating agents which influence immune-stimulating or immune-suppressive cytokines, as well as drug-based Toll-like receptor activation and vaccination in head and neck cancer. Development of monoclonal antibodies allows for direct and highly specific binding of therapeutics to cell receptors - recently discovered immune checkpoint receptors are particularly intriguing targets. Monoclonal antibodies directed specifically toward T cell-stimulating receptors such as CD28 and CD134, or immunosuppressive receptors CTLA-4 and PD-1, are currently under investigation and have shown promising results. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
- Abstract:
Die physiologische Immunantwort auf maligne Zellen beruht auf der Interaktion antigenpräsentierender Zellen, wie dendritischen Zellen und Makrophagen, mit T- und B-Lymphozyten. Die Tumorzelllyse erfolgt vorrangig über CD8-T-Effektorzellen und natürliche Killerzellen. Bei der Entstehung und beim Progress solider Malignome im Kopf-Hals-Bereich nutzen Tumorzellen verschiedene Mechanismen, um das körpereigene Immunsystem zu beeinflussen. Über regulatorische T-Zellen, Suppressorzellen myeloiden Ursprungs, tumorassoziierte Makrophagen und krebsassoziierte Bindegewebszellen fördern die Tumorzellen die Entwicklung suppressiver Signalwege, welche den Tumorprogress ermöglichen. Hier ergeben sich Ansatzpunkte für den Einsatz von Immuntherapeutika. Im Fokus aktueller Studien stehen u. a. die medikamentöse Beeinflussung immunstimulierender oder -supprimierender Signalwege, die Aktivierung von Toll-like-Rezeptoren sowie Vakzinierungen bei Kopf-Hals-Tumoren. Die Entwicklung monoklonaler Antikörper ermöglicht zudem eine direkte, hochspezifische Bindung an Zellrezeptoren; hier eröffnet die Entdeckung der Immuncheckpointrezeptoren neue Perspektiven. Aktuelle Studien zu monoklonalen Antikörpern, welche agonistisch an T-Zell-stimulierenden Rezeptoren wie CD28 und CD134 oder antagonistisch an immunsuppressiven Rezeptoren wie CTLA-4 oder PD-1 wirken, haben vielversprechende Ergebnisse geliefert. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
- Abstract:
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